Nyawa berakhir di tong sampah
lagi kes yang tak berperikemanusiaan dan berkebinatangan berlaku semalam di Kampung Tanjung, dekat Sungai Choh , Rawang , Selangor . Anak yang dikandung hampir 9 bulan setelah lahir hanya dibuang dalam TONG SAMPAH ..

buang bayi

bayi tong sampah

Sumber : hmetro

salah siapa bila perkara ni terjadi lagi , dan lagi , dan lagi .. dah terlalu banyak aku tengok & dengar & boleh dikatakan setiap hari ada bayi yang terbuang samaada hidup atau mati .. yang tersiar dalam media ataupun tidak ..apakah kita akan membiarkan perkara terjadi lagi ? dan memdengar @ membaca media esok , lusa , tulat ada lagi bayi yang terbuang ....


Share This
4 Dah Membebel Lagi
  1. Ringgo Membebel:

    semua pihak kena amik bahagian dalam langkah2 pencegahan ni .. ibubapa , ahli keluarga , teman2 rapat ,jiran2 , guru2 , PBT - Polis, Kerajaan Malaysia , Penguatkuasaan Undang2 Islam / Undang2 Al-Quran, Jabatan Agama, ahli kariah setempat , semua yang tak suka dengan tabiat pembuangan bayi ni .. bukan dah terbuang baru kita nak melatah .. dan bukan hanya 1 @ 2 pihak sahaja .. yang lain pakat tolong tengok je..


  2. ustaz eds Membebel:

    salam ringgo

    percayalah, selagi kita tak kembali kepada Allah dan melaksanakan hukumNya, jenayah ini tidak akan selesai.


  3. Ringgo Membebel:

    sebagai balasan & peringatan kepada mereka yang meninggalkan hukum Allah SWT ..


  4. Chaon Cornerz Membebel:

    Gile ah.. tue sebab pegangan agama tak cukup kuat la tue.. sanggup buang bayi macam tue.. tak nak tanggungjawab punya pasal kan..


Related Posts with Thumbnails


  • IM..


    Terjah kat sini



    Twitterz

    Pelawat Paling Rajin

    Follow me, Follow u

    da Labelz

    Project Alpha



    Berita Online

    Harakahdaily BeritaHarian Metro Kosmo Sinar MySinChew Utusan The Star Jawa Pos Jambi Ekspres Online BangkokPost Philipines Post

    Bank Online


    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket

    Terbang ke mana ?

    MAS AIRASIA Photobucket

    Bloglog Visitorz

    Join My Community at MyBloglog!

    Xchange Banner

    Copy & Paste 2 ur blog
    AkuRinggo Info Gallery Midori Day's