Makanan Halal Ke ? ..
kalau nak g makan kat restauran atau kedai makan aa.. slalu aku tanya kat diri aku .. " kedai makanan halal ke ? " sebab bila g kedai / restauran tu , yang jadi pelayan/cashier/chef ade yang bukan Islam tapi ade logo Halal plak ..

Halal

dan sekarang logo halal banyak plak yang palsu , bleh beli @ buat kat mana je ..

Photobucket

Photobucket

dan ade juga peniaga bukan Islam meletakkan ayat2 Al-Quran , Kalimah Allah & Muhammad di premis2 mereka .. aku amat berharap PBT mengambil tindakan dengan peniaga macam ni ..

ni yang buat aku takut nak gi tempat makan yang tak biasa aku gi @ nak cuba tempat baru .. makan je aa apa yang ade @ gi kedai / restaurant yang aku biasa & sahih Ke 'Halal' annya ..
Labels: , edit post
Share This
0 Dah Membebel Lagi
Related Posts with Thumbnails


  • IM..


    Terjah kat sini



    Twitterz

    Pelawat Paling Rajin

    Follow me, Follow u

    da Labelz

    Project Alpha



    Berita Online

    Harakahdaily BeritaHarian Metro Kosmo Sinar MySinChew Utusan The Star Jawa Pos Jambi Ekspres Online BangkokPost Philipines Post

    Bank Online


    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket

    Terbang ke mana ?

    MAS AIRASIA Photobucket

    Bloglog Visitorz

    Join My Community at MyBloglog!

    Xchange Banner

    Copy & Paste 2 ur blog
    AkuRinggo Info Gallery Midori Day's