Malaya ?
MYFlag
pagi tadi aku gi bfast ada la orang tua ni.. crita pasal asal usul nama malaya .. macamana kita dapat nama malaya ni dari org putih tu ..? pasal pe malaya ..? dia tanya aku .. aku pon jawab aaa mana aku tau .. dulu aku skolah pon cikgu tak penah crita pon asal nama malaya ni ..  nkorang penah belajar/dengar pasal asal usul nama Malaya .. lepas tu dia cakap aa dulu orang putih ni dah panggil tempat kita ni Malay Area ..tapi orang kita payah nak sebut malay area jadi dulu orang melayu kita sebut "malay a" sampai la jadi Malaya sahaja .. haa tua la asal nama Malaya ni seterusnya sekarang jadi Malaysia plak ..
Labels: edit post
Share This
2 Dah Membebel Lagi
  1. Chaon Cornerz Membebel:

    Nama malaysia plak?? macam mane boleh terbit? hahha..


  2. Ringgo Membebel:

    ha sape nak jawab ??


Related Posts with Thumbnails


  • IM..


    Terjah kat sini



    Twitterz

    Pelawat Paling Rajin

    Follow me, Follow u

    da Labelz

    Project Alpha



    Berita Online

    Harakahdaily BeritaHarian Metro Kosmo Sinar MySinChew Utusan The Star Jawa Pos Jambi Ekspres Online BangkokPost Philipines Post

    Bank Online


    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket

    Terbang ke mana ?

    MAS AIRASIA Photobucket

    Bloglog Visitorz

    Join My Community at MyBloglog!

    Xchange Banner

    Copy & Paste 2 ur blog
    AkuRinggo Info Gallery Midori Day's