Potong Elaun .. Lewat sbb Piala Dunia

Kakitangan awam yang kaki bola di ibu negara Indonesia diberi amaran akan dipotong elaun jika mereka datang lambat bekerja hanya kerana Piala Dunia. Dengan perlawanan yang berlangsung di Afrika Selatan itu disiarkan menerusi televisyen pada awal pagi, jurucakap dewan bandar raya itu, Cucu Ahmad Kurnia berkata, tiada tolak ansur jika mereka terlambat. “Bayangkan jika peminat bola sepak ini datang lambat ke pejabat setiap hari, berapa banyak kerugian yang ditanggung sepanjang sebulan Piala Dunia berlangsung,” katanya kepada AFP di kota metropolitan yang mempunyai 20 juta penduduk itu.

Pentadbiran bandar raya itu meletakkan ingatan kepada 80,000 pekerja perbandaran bahawa mereka akan dikenakan potongan sebanyak lima peratus daripada elaun prestasi mereka - yang biasanya lebih tinggi berbanding gaji pokok - untuk setiap hari mereka lambat, kata Cucu. “Ini tiada pengecualian. Setiap orang yang menggemari bola sepak, mereka bebas untuk berjaga sehingga subuh tetapi mereka tiada pilihan melainkan wajib datang kerja seperti biasa,” katanya. 

Sumber  :  Utusan Online

*** kita macamana .. Piala Dunia xbleh miss ni .. esok kena keje gak  .. masuk keje lewat .. mengantuk kat opis .. tido kat opis .. prestasi keje menurun .. hanya disebabkan oleh BOLA ..
Labels: , edit post
Share This
0 Dah Membebel Lagi
Related Posts with Thumbnails


  • IM..


    Terjah kat sini



    Twitterz

    Follow me, Follow u

    da Labelz

    Project Alpha



    Berita Online

    Harakahdaily BeritaHarian Metro Kosmo Sinar MySinChew Utusan The Star Jawa Pos Jambi Ekspres Online BangkokPost Philipines Post

    Bank Online


    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket
    Photobucket

    Terbang ke mana ?

    MAS AIRASIA Photobucket

    Bloglog Visitorz

    Join My Community at MyBloglog!

    Xchange Banner

    Copy & Paste 2 ur blog
    AkuRinggo Info Gallery Midori Day's